Joan Gardy Artigas - Chinesischer Stierkampf
Pum Niemeijer - Abstrakte weibliche Form - Radierung
Jelle Hoogstra - Französische Straßenszene - Radierung
Art des Kunstwerks | Grafik (Hand signiert) |
Zeitraum | 1945 bis 1999 |
Technik | Siebdruck |
Träger | Papier |
Stil | Abstrakt |
Gerahmt | Gerahmt |
Maße | 69.5 x 69.5 cm (h x b) |
inkl. Rahmen | 70.5 x 70.5 cm (h x b) |
Signiert | Hand signiert |
Auflage | 37/190 |
Christian Megert bezocht van 1952 tot 1955 de School voor Toegepaste Kunsten in Bern, hij ondernam van 1956 tot 1960 uitgebreide studiereizen naar Berlijn , Stockholm en Parijs en woonde de lokale kunst- en ambachtsscholen bij.
Hij had zijn eerste tentoonstelling in 1956 in Bern. Hij creëerde monochroom materiaal en structurele afbeeldingen, evenals sculpturen gemaakt van ijzer en kunsthars . Vanaf 1960 werden voornamelijk glas en spiegels gebruikt.
In 1961 schreef hij zijn manifest EEN NIEUWE RUIMTE ter gelegenheid van een tentoonstelling in Kopenhagen . Het manifest was een oproep om alles ruimtelijk te herdenken met behulp van kunst . Hij had verschillende tentoonstellingen samen met de groep ZERO , waarmee hij een reeks omgevingen en kinetische objecten creëerde. Ook uit dit jaar komt de eerste ruimtelijke omgeving van Megert, een spiegelkamer, die werd geïnstalleerd in de galerij van de Kopenhagen-kunstenaar Addi Køpcke. Aan één muur van de kamer hingen spiegelhoezen, die fragmenten van ruimte en bezoekers vermenigvuldigden en nieuwe ruimtes creëerden in eindeloze synthese.
In 1962 exposeerde hij in het Stedelijk Museum in Amsterdam , 1964 op de Zwitserse nationale tentoonstelling EXPO in Lausanne, in het Kunsthaus Zürich , Linz en Graz . In 1968 was hij op de 4de documenta in Kassel vertegenwoordigd met twee spiegelobjecten en een spiegelkamer. Megert bedekte de vloer en het plafond met spiegelvierkanten in deze kamer, waardoor een verticale, doorlopende spiegeling ontstond. Vanwege de visuele terugtrekking van de vloer, werd de waarnemer schijnbaar monumentaal in de hoogte en de grond uitgerekt. Het principe van spiegelwanden, linten en afbeeldingen werd ook door Megert buitenshuis geïmplementeerd. Vooral de gespiegelde natuurlijke ruimte met zijn veranderende lichtomstandigheden was de focus van deze installaties.
De spiegel is een industrieel vervaardigd materiaal dat Megert gebruikt om vormen te breken, te veranderen en uiteindelijk een nieuwe ruimte te creëren. De constructie van een dummy-ruimte met spiegelende reflectie is de specifieke techniek van Megert voor het produceren van de "NIEUWE RUIMTE" die vereist is in het Manifest. Beeld en echte ruimte interlock. Om dit te doen onderzoekt de kunstenaar reflecties in al zijn facetten en maakt het materiaal dynamischer door het te versnijden, collageren, versplinteren, overschilderen of beglazen. Naast de spiegel gebruikt hij ook folies, lichte kinetische objecten en gepolijste natuurstenen. In zijn kinetische objecten verwerkte Megert lichtbronnen zoals TL-buizen, die een speciale kleurigheid produceerden met verschillende gradaties van dekking van een tint. Seriële reeksen gekleurde elementen ontstonden die, in hun oneindig herhaalbare vermenigvuldiging, volledige kleurruimten creëerden.
In 1973 verhuisde Christian Megert naar Düsseldorf . Van 1976 tot 2002 was hij professor aan de afdeling Integratie van Schone Kunsten en Architectuur aan de kunstacademie van Düsseldorf . Hij creëerde tal van grote stenen sculpturen voor het muziekcentrum in Amsterdam, de stad Maastricht , de WestLB in Wesel , de Federale Tuinshow in Düsseldorf, het terraszwembad in Baden, de bankenvereniging Thun en voor de stad Vaduz in Liechtenstein .
In 2009 had Christian Megert een retrospectief in het Museum voor Betonkunst Ingolstadt en werd hij toegelaten tot de Stichting voor Betonkunst en Vormgeving Ingolstadt. Megert woont en werkt in Düsseldorf en Bern. (Wikipedia)
Zustand | |||
Zustand | Sehr gut | ||
Ingelijst zonder glas, rechterbovenhoek lijst wijkt ietsje. | |||
Sendung | |||
Abholen | Die Arbeit kann vor Ort abgeholt werden. Als Käufer müssen Sie Ihr eigenes Verpackungsmaterial mitbringen. Der Standort ist: Voorthuizen, Niederlande | ||
Senden | Paketpost | ||
Preis | > 10 kg oder mehr als 1,00 x 0,50 Meter
| ||
Garantie | |||
Garantie | Bei der Einstellung des Loses erkläre ich, dass ich den bei Kunstveiling geltenden Garantiebedingungen hinsichtlich einer korrekten Beschreibung des angebotenen Loses, zustimme |
Der Verkäufer übernimmt die volle Verantwortung für diesen Artikel. Kunstveiling bietet nur die Plattform für diese Transaktion an, die direkt mit dem Verkäufer abgerechnet werden muss. Mehr Information.
Abholen | Ja, das ist möglich |
Ort des Objekts | Voorthuizen, Niederlande |
Startzeit | 27-8-2018 um 13:55 |
Endzeit | 7-9-2018 um 20:44 |