Christian Megert - Ingelijste zeefdruk - Vendu

AcheterChristian Megert - Ingelijste zeefdruk? Enchérissez de 50!
Ce lot a été vendu Afficher le lot
Estampes (Signé à la main)

Connexion ou s'inscrire pour voir le rendement

Mettre un lot similaire en vente
AcheterChristian Megert - Ingelijste zeefdruk? Enchérissez de 50!
AcheterChristian Megert - Ingelijste zeefdruk? Enchérissez de 50!AcheterChristian Megert - Ingelijste zeefdruk? Enchérissez de 50!AcheterChristian Megert - Ingelijste zeefdruk? Enchérissez de 50!
Mettre un lot similaire en vente
  • Description
  • Christian Megert (1936)
Type d'œuvre d'artEstampes (Signé à la main)
Période1945 à 1999
TechniqueSérigraphie
SupportPapier
StyleAbstrait
EncadréEncadré
Dimensions69.5 x 69.5 cm (h x l)
incl. cadre70.5 x 70.5 cm (h x l)
SignéSigné à la main
Tirage37/190
Traduit avec Google Translate. Texte original afficher .
Zeefdruk van Christian Megert, ingelijst in een aluminium lijst zonder glas.

LET OP! Verzending alleen mogelijk binnen Nederland. Verzending 15,50, aangetekend 17,15
Christian Megert (geboren op 6 januari 1936 in Bern , Zwitserland , woont en werkt in Düsseldorf , Duitsland ) is een Zwitserse beeldhouwer , objectartiest , installatie en kinetische kunstenaar , bekend om zijn werk met spiegels. Christian Megert 2012 in de galerij Geiger in Konstanz

Christian Megert bezocht van 1952 tot 1955 de School voor Toegepaste Kunsten in Bern, hij ondernam van 1956 tot 1960 uitgebreide studiereizen naar Berlijn , Stockholm en Parijs en woonde de lokale kunst- en ambachtsscholen bij.

Hij had zijn eerste tentoonstelling in 1956 in Bern. Hij creëerde monochroom materiaal en structurele afbeeldingen, evenals sculpturen gemaakt van ijzer en kunsthars . Vanaf 1960 werden voornamelijk glas en spiegels gebruikt.

In 1961 schreef hij zijn manifest EEN NIEUWE RUIMTE ter gelegenheid van een tentoonstelling in Kopenhagen . Het manifest was een oproep om alles ruimtelijk te herdenken met behulp van kunst . Hij had verschillende tentoonstellingen samen met de groep ZERO , waarmee hij een reeks omgevingen en kinetische objecten creëerde. Ook uit dit jaar komt de eerste ruimtelijke omgeving van Megert, een spiegelkamer, die werd geïnstalleerd in de galerij van de Kopenhagen-kunstenaar Addi Køpcke. Aan één muur van de kamer hingen spiegelhoezen, die fragmenten van ruimte en bezoekers vermenigvuldigden en nieuwe ruimtes creëerden in eindeloze synthese.

In 1962 exposeerde hij in het Stedelijk Museum in Amsterdam , 1964 op de Zwitserse nationale tentoonstelling EXPO in Lausanne, in het Kunsthaus Zürich , Linz en Graz . In 1968 was hij op de 4de documenta in Kassel vertegenwoordigd met twee spiegelobjecten en een spiegelkamer. Megert bedekte de vloer en het plafond met spiegelvierkanten in deze kamer, waardoor een verticale, doorlopende spiegeling ontstond. Vanwege de visuele terugtrekking van de vloer, werd de waarnemer schijnbaar monumentaal in de hoogte en de grond uitgerekt. Het principe van spiegelwanden, linten en afbeeldingen werd ook door Megert buitenshuis geïmplementeerd. Vooral de gespiegelde natuurlijke ruimte met zijn veranderende lichtomstandigheden was de focus van deze installaties.

De spiegel is een industrieel vervaardigd materiaal dat Megert gebruikt om vormen te breken, te veranderen en uiteindelijk een nieuwe ruimte te creëren. De constructie van een dummy-ruimte met spiegelende reflectie is de specifieke techniek van Megert voor het produceren van de "NIEUWE RUIMTE" die vereist is in het Manifest. Beeld en echte ruimte interlock. Om dit te doen onderzoekt de kunstenaar reflecties in al zijn facetten en maakt het materiaal dynamischer door het te versnijden, collageren, versplinteren, overschilderen of beglazen. Naast de spiegel gebruikt hij ook folies, lichte kinetische objecten en gepolijste natuurstenen. In zijn kinetische objecten verwerkte Megert lichtbronnen zoals TL-buizen, die een speciale kleurigheid produceerden met verschillende gradaties van dekking van een tint. Seriële reeksen gekleurde elementen ontstonden die, in hun oneindig herhaalbare vermenigvuldiging, volledige kleurruimten creëerden.

In 1973 verhuisde Christian Megert naar Düsseldorf . Van 1976 tot 2002 was hij professor aan de afdeling Integratie van Schone Kunsten en Architectuur aan de kunstacademie van Düsseldorf . Hij creëerde tal van grote stenen sculpturen voor het muziekcentrum in Amsterdam, de stad Maastricht , de WestLB in Wesel , de Federale Tuinshow in Düsseldorf, het terraszwembad in Baden, de bankenvereniging Thun en voor de stad Vaduz in Liechtenstein .

In 2009 had Christian Megert een retrospectief in het Museum voor Betonkunst Ingolstadt en werd hij toegelaten tot de Stichting voor Betonkunst en Vormgeving Ingolstadt. Megert woont en werkt in Düsseldorf en Bern. (Wikipedia)

État
ÉtatTrès bon
Ingelijst zonder glas, rechterbovenhoek lijst wijkt ietsje.
Expédition
Retrait sur place L'œuvre peut être récupérée sur place. En tant qu'acheteur, vous devez apporter vos propres matériaux d'emballage. L'emplacement est : Voorthuizen, Les Pays-Bas
EnvoiColis postal
Prix> 10KG ou plus grand que 1.00 x 0.50 mètre
A l'intérieur de : Les Pays-Bas 17,15 €

Garantie
GarantieEn mettant le lot en vente, j'accepte les conditions de garantie telles qu'elles s'appliquent sur Kunstveiling en ce qui concerne l'exactitude de la description du lot mis aux enchères

Le vendeur assume l'entière responsabilité de ce lot. Kunstveiling ne fait que fournir la plate-forme pour cette transaction, à finaliser directement avec le vendeur. Plus d'informations.

Christian Megert (1936) 

Suisse SuisseAllemand Allemand Tous les lots de cet artiste (1)

Mis en vente par  Cello1
Membre depuis 2016
1277 lots vendus
Tous les lots de ce vendeur (49)
70.5 cm
70.5 cm
69.5 cm
69.5 cm
Connexion ou s'inscrire pour voir le rendement

Retrait sur placeOui, c'est possible
Le lot se trouve àVoorthuizen,  Les Pays-Bas
Détails de la vente
Heure de début27-8-2018 à 13:55
Heure de fin7-9-2018 à 20:44
Enchères (1)
Connexion ou s'inscrire pour afficher l'historique des enchères