Herman Brood - 3 livres ; Signé une fois avec une large dédicace de Bart Chabot
Roger Raveel - Travail abstrait
Herman Brood - Lithographie offset, signée dans le tirage
Philippe Labarthe - Polémique entre ça et ça
Type d'œuvre d'art | Peintures |
Année | 1964 |
Technique | Peinture à l'huile |
Support | Toile |
Style | Expressionniste |
Sujet | Paysage |
Encadré | Encadré |
Dimensions | 70 x 90 cm (h x l) |
incl. cadre | 80 x 100 cm (h x l) |
Signé | Signé à la main |
Het Gooi was een verzamelplaats van kunstenaars. Doeser kwam in aanraking met Piet Mondriaan, Jacob Bendien en Nico van Rijn. Zij werkten onder invloed van de theosofie die zich in het Gooi rond de commune ‘Walden’ had genesteld. Walden was de naam van een kolonie, ofwel commune, die de psychiater en schrijver Frederik van Eeden (1860-1932) in 1898 op zijn landgoed Cruysbergen in Bussum oprichtte. De socialistische (tuinbouw) kolonie was onder meer gebaseerd op gemeenschappelijk grondbezit. De kolonie deed ook dienst als rustoord voor psychiatrische patiënten. De opzet mislukte door zakelijk wanbeheer. Na eerst nog te zijn veranderd in een verbruikscoöperatie ging Walden in 1907 toch failliet. Het idee voor Walden ontleende van Eeden aan het populaire boek ‘Walden or Life in the Woods’ (1854) van Henry David Thoreau (1817-1862).
De kunstenaars uit deze groepering streefden naar vernieuwing, naar nieuwe vormen. Buiten deze kring van ideeisten werden in de meeste schilderskringen naar nieuwe stijlen en‘ weergaven’ gezocht
Doeser was een harde werker. Op eigen kracht kwam hij tot mooie resultaten. Zijn kleurenpalet was kleurrijk, opvallend en het verschil in zijn stijlen bleef niet onopgemerkt. Een natuurtalent werd er rondom gefluisterd. Door zijn huwelijk met Betsy Carlebur, telg uit een Dordrechts geslacht van schilders kwam hij terecht in een kunstzinnig milieu. Ook daar deed hij nieuwe indrukken op en ontwikkelde hij uiteindelijk een geheel eigen stijl.
État | |
État | Bon |
Weinig zichtbare onregelmatigheden. Bijzonder mooie kleuren. In withouten lijst | |
Expédition | |
Retrait sur place | L'œuvre peut être récupérée sur place. En tant qu'acheteur, vous devez apporter vos propres matériaux d'emballage. L'emplacement est : Amsterdam, Les Pays-Bas |
service-de-transport | Si vous ne parvenez pas à récupérer une œuvre vous-même, vous pouvez faire appel à un service de messagerie pour récupérer l'œuvre. Cliquez ici pour plus d'informations sur son fonctionnement et consultez les tarifs. |
Envoi | En raison de sa taille ou de sa fragilité, il n'est pas possible d'envoyer cet article par courrier ordinaire. |
Garantie | |
Garantie | En mettant le lot en vente, j'accepte les conditions de garantie telles qu'elles s'appliquent sur Kunstveiling en ce qui concerne l'exactitude de la description du lot mis aux enchères |
Le vendeur assume l'entière responsabilité de ce lot. Kunstveiling ne fait que fournir la plate-forme pour cette transaction, à finaliser directement avec le vendeur. Plus d'informations.
Retrait sur place | Oui, c'est possible |
Le lot se trouve à | Amsterdam, Les Pays-Bas |
Heure de début | 10-1-2021 à 14:11 |
Heure de fin | 7-2-2021 à 21:57 |