Bob Karhof - Photo, Amsterdam - Encadrée
Ada Breedveld - Membres, titre, Sea Woman
Roger Raveel - «Panorama graphique avec un but» 1952
Non signé ou signature illisible - statue de Bouddha
Type d'œuvre d'art | Peintures |
Année | 1988 |
Technique | Peinture à l'huile |
Support | Toile |
Style | Réaliste |
Sujet | Figures |
Encadré | Encadré |
Dimensions | 100 x 70 cm (h x l) |
incl. cadre | 114 x 84 cm (h x l) |
Signé | Signé à la main |
Olieverf op doek, in door de kunstenaar gedecoreerde lijst. Het werk is niet vernist, is mat.
Voorstellend: Een bonte verzameling circus/revue/toneel figuren uitgebeeld dmv enkel kledingstukken en kostuums.
Bron: Galerie Mokkum:
“Schilderen is een uiterst omslachtige en inefficiente manier om ideen en emoties weer te geven. Maar juist die omslachtigheid en de vele beperkingen van dit achterhaalde medium maken het zo intrigerend.”
"Kenne Gregoire ( Teteringen, 1951) studeerde in Amsterdam aan de
Rijksacademie voor Beeldende Kunsten. De Haarlemse schilder Otto B. de
Kat was de belangrijkste leraar van Kenne op de academie en heeft hem
vooral veel geleerd over compositie en kleur.
Hoewel de kunstenaar veelal zeventiende-eeuwse technieken gebruikt,
waarbij kleuren glacerend worden aangebracht over een grisaille
ondergrond, laat hij zien dat dat niet direct om een traditionele
benadering vraagt. Zijn werken tonen een grote diversiteit aan
onderwerpen. De grootste uitdaging is het schilderen van de illusie, de
suggestie dat objecten op het doek driedimensionaal zijn, zo stelt de
kunstenaar.
Of het nu een stilleven is of een scene uit de Commedia dell’ Arte, in alle composities is slijtage, verval en schoonheid te zien. De voorwerpen in de stilleven zijn nooit nieuw, de dingen zijn beschadigd, gedeukt en roestig, want zij zijn veel gebruikt en het leven is erover heen gegaan. Het zijn neutrale objecten, voor iedereen herkenbaar. De oorspronkelijke ondergrond, zoals een oud tafelblad of een stel planken dringt meestal door in de schildering en wordt daarmee onderdeel van de compositie. Om de voorwerpen een doorleefde indruk te geven gebruikt Grégoire ingehouden kleuren, die hij met grote technische vaardigheid aanbrengt. Het beoogde resultaat is het scheppen van schoonheid. Esthetiek vindt de kunstenaar belangrijk in zijn schilderkunst."
http://www.kennegregoire.com/État | |||
État | Bon | ||
Werk en lijst zijn ingoede staat, enige/minimale craquelé. | |||
Expédition | |||
Retrait sur place | L'œuvre peut être récupérée sur place. En tant qu'acheteur, vous devez apporter vos propres matériaux d'emballage. L'emplacement est : Haarlem, Les Pays-Bas | ||
Envoi | Colis postal | ||
Prix | > 10KG ou plus grand que 1.00 x 0.50 mètre
| ||
Extra | En cas d'un prix d'achat supérieur à € 500,-, vous devrez payer un supplément de € 7,50 (maximum) pour une assurance supplémentaire | ||
Garantie | |||
Garantie | En mettant le lot en vente, j'accepte les conditions de garantie telles qu'elles s'appliquent sur Kunstveiling en ce qui concerne l'exactitude de la description du lot mis aux enchères |
Le vendeur assume l'entière responsabilité de ce lot. Kunstveiling ne fait que fournir la plate-forme pour cette transaction, à finaliser directement avec le vendeur. Plus d'informations.
Retrait sur place | Oui, c'est possible |
Le lot se trouve à | Haarlem, Les Pays-Bas |
Heure de début | 24-3-2019 à 19:59 |
Heure de fin | 7-4-2019 à 21:54 |